Paper 36

Generated: Sun Jan 13 09:03:04 2002

prev (35) overview next (37)

36 - TitleElektronik Ticaret Egitimi ve Program Icerikleri Nasil Olmali ?
AuthorsMurat Erdal, Istanbul Unv. Siyasal Bilgiler Fakultesi, Isletme Anabilim Dalı
PC MemberNo
Contact personMurat Erdal, muraterdal@anet.net.tr, 0533 220 76 87
Main Fields
Other Main FieldsE-Ticaret Egitimi
Abstract + KeywordsELEKTRONİK TİCARET EĞİTİMİ VE PROGRAM İÇERİKLERİ NASIL OLMALI ?

Günümüz bilgi toplumu ve ekonomisi temel iktisadi ve idari bilim alanları( İşletme, İktisat, Maliye vb. ) kadar E-Ticaret eğitimine de ihtiyaç duymaktadır. Yeni ekonomi her geçen gün daha fazla bilişim eğitimi almış bireyleri talep etmektedir. Üniversitelerde, sosyal bilimler alanında bu içerikte birçok yeni dal ve program açılmakta, sürekli yeni dersler gündeme gelmektedir. Bu derslerin başında; E-Ticaret, E-İş, E-Pazarlama, Internet Pazarlaması, E-Ticaretin Finansal Etkileri, Elektronik Pazarlar, Internet Hukuku, Internette Ahlaki (Etik ) Sorunlar gelmektedir.

Yeni ve gözde meslekler bilişim alanında toplanmaktadır. E-Ticaret eğitimi gençlere yeni kariyer fırsatları sunmaktadır. E-Ticaret Yöneticisi, Web Danışmanı, E-Ticaret Satışçısı, E-Ticaret Danışmanı, Internet Reklam Yönetmeni, E-Proje Yöneticisi, E-Sözleşme Uzmanı, E-Strateji Uzmanı, vb. birçok meslek türü doğmaktadır.

Dünyada E-Ticaret eğitimi ve programları hızla yaygınlaşmakta ve kabul görmektedir. Başta ABD, Kanada, Avustralya ve İngiltere olmak üzere bir çok ülkede benzer başlıklarda birçok diploma, sertifika ve kurslar açılmaktadır. Bu alandaki örnekleri aşağıdaki gibi sıralamak mümkündür :

·        Bachelor of E-Commerce,
·        Electronic Commerce Bachelor of Science in Business Administration Degree ( The BSBA in Electronic Commerce )
·        Undergraduate Certificate in E-Commerce
·        Graduate Certificate in E-Commerce,
·        Graduate Certificate in E-Business
·        MBA Certificate in Electronic Commerce,
·        E-Commerce Certificate Program,
·        School of Electronic Commerce.

Bu bildirinin amacı, temel bilişim eğitimi içinde önemli bir yeri olan “Elektronik Ticaret” eğitimini çok yönlü olarak ele almak, dünyada bu kapsamda yer alan birçok program (önlisans, lisans ve lisans üstü) incelenerek Türkiye açısından bir değerlendirme yapmak ve hızla bu konudaki eksikliklerin giderilmesi için konuyu tartışmaya açmaktır.





Remarks

prev (35) overview next (37)

CyberChair Author: Richard van de Stadt  (Borbala Online Conference Services) Development supported by TRESE Copyright © by University of Twente