Paper 109

Generated: Thu Jan 30 16:03:12 2003

prev (108) overview next (110)

109 - TitleTermodinamik ve Isı Aktarımı derslerinde web ortamında Java destekli gerçek zamanlı ödev değerlendirmesi
AuthorsY. Onur Devres, İstanbul Teknik Üniversitesi, Gıda Mühendisliği Bölümü
Gökhan Bingöl, İstanbul Teknik Üniversitesi, Gıda Mühendisliği Bölümü
PC MemberNo
Contact personY. Onur Devres, onur@devres.net, (212) 285 60 36
Main Fields9. Uzaktan Egitim
10. Internet Destekli Egitim
Other Main Fields
Abstract + KeywordsEğitimin iyi bir şekilde gerçekleştirilmesinde ödevler önemli bir yer tutmaktadır. Ancak ödevlerin değerlendirilmesi, yüksek öğrenci sayısı ve az sayıda insan gücü söz konusu olduğunda sorunlar yaratmaktadır. Aynı ödevin tüm öğrencilere verilmesi durumunda ise genelde tüm sınıf ödevi çözmemekte, bununla birlikte az sayıdaki farklı çözümler tüm sınıf tarafından ödev olarak teslim edilmektedir. Bütün bunların üstesinden gelmek üzere, ödev olarak verilen her bir problemin metin kısmının aynı, verilerinin her bir kişiye ayrı olarak sağlandığı yazılım modülleri geliştirilmiştir. Termodinamik ve Isı Aktarımı derslerinde kullanılacak tablolar, eşitlikler Java programlama dili kullanılarak bilgisayar ortamına aktarılmış ve problem mantığında çalışmaları için bir araya getirilmişlerdir. Ayrı bir modül olarak gerçek zamanlı ödev değerlendirme işlemi için program yazılmış ve IP adresi öğrencilerce bilinen bir sunucuda çalıştırılmıştır. Öğrenciler kullanıcı adı ve şifreleri ile bağlandıklarında, ödevlerinin verilerini almışlar; çözdükten sonra değerlendirmek üzere çözümlerini girmişlerdir. Her bir öğrenciye beş cevap hakkı tanınmış ve söz konusu problemdeki her bir yanlış cevabı ile notu %5, %25, %50 ve %75 oranlarında azaltılmıştır. Hazırlanan program 2000 Bahar döneminden itibaren, İTÜ Gıda Mühendisliği programında yer alan Termodinamik ve Isı Aktarımı derslerinde başarı ile kullanılmıştır.

Anahtar kelime: e-eğitim, Isı aktarımı, Termodinamik, Java, HTML, Telnet, jsp
Remarks

prev (108) overview next (110)

CyberChair Author: Richard van de Stadt  (Borbala Online Conference Services) Development supported by TRESE Copyright © by University of Twente