Akademik Bilisim 2008

Öneri Özeti

ID157
TitleMÜŞTERİ İSTEKLERİNİN SINIFLANDIRILMASINDA KANO MODEL UYGULAMASI
Author(s)Author #1
Name: Elif Kılıç Delice
Org: Atatürk Üniversitesi, Endüstri mühendisliği bölümü
Country: Erzurum
Email: elifkilic__at__gazi.edu.tr

Author #2
Name: Zülal Güngör
Org: Gazi Üniversitesi, Endüstri mühendisliği bölümü
Country: Ankara
Email: zulalg__at__gazi.edu.tr

Other Author(s)
KeywordsKalite fonksiyon yayılımı, Kano Model, Müşteri İstekleri,Sınıflandırma
AbstractGünümüz pazarlarında başarılı olabilmek için müşteri isteklerinin daha iyi anlaşılması ve tatmin edilmesi gerekir. Bu doğrultuda kullanılan tekniklerden biri Kalite Fonksiyon Yayılımı tekniğidir. Kalite Fonksiyon Yayılımı uygulamalarında müşteri isteklerinin anlaşılmasında kullanılan yaklaşımlardan biri ise Kano modelidir. Bu model işletmelerin müşteri beklentilerini karşılayabilme derecesi ile tüketici tatmini arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarır. Yapılan çalışmada Kano modeli ile ilgili bilgi verilip, bir uygulama çalışması yapılmıştır. Genellikle Kalite Fonksiyon Yayılımı uygulamalarında ve Türkiye de yapılan çalışmalarda bu modelin kullanılmaması yapılan çalışmanın önemini vurgulamaktadır.
Topics• Yeni Teknolojiler
Comments
Paper 157.doc (111KB)
 

 

Powered by OpenConf
Copyright ©2002-2006 Zakon Group LLC