XV. Akademik Bilisim Konferansi

BaşlıkTürkiye?de Okuma Faaliyetleri ve Kitap Okuma Takibine Yönelik Web Tabanlı Bir Sistem Önerisi
ÖğrenciHayır
Yazar(lar) Yazar 1
Name: Ömer Kırmacı
Org: Kırklareli Üniversitesi
Country: TR
E-mail: kirmaciomer_AT_klu.edu.tr

Yazar 2
Name: Cihan Bayraktar
Org: Karabük Üniversitesi
Country: TR
E-mail: cihanbayraktar_AT_karabuk.edu.tr
Diğer Yazar(lar)kirmaciomer_AT_gmail.com
Anahtar KelimelerEğitim Teknolojisi, Kitap Okuma Değerlendirme, Okuma Becerileri, Çevrimiçi Değerlendirme
ÖzetBilgisayar ve internet teknolojilerinin gelişimi endüstri alanında olduğu gibi toplumsal, kültürel ve eğitim alanlarında da hissedilmektedir. Özellikle internet altyapısının güçlenmesi ve web teknolojilerinin artması ile eğitimin web ortamına entegrasyonu süreci hızlanmıştır. Yapılan araştırmalar gösteriyor ki öğrenmenin önemli bir kısmı okuma ile gerçekleşmektedir (Okur, 2007; Arıcan, 2010; M.E.B, 2012) Teknolojik gelişmelerde de okumayı destekleyici programların geliştirilmemesi düşünülemez. Okumanın daha etkili gerçekleştirilmesi ve kolaylık sağlanması için çeşitli okuma araçları (kindle, ipad, nook ) geliştirilmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK) gibi Türkiye?deki eğitim ve bilime yön veren iki kurumun projelerindeki yönelimler gösteriyor ki Türkiye?deki okuma eylemi de dijital ortama doğru kaymaktadır. Bu gelişmelere paralel olarak Milli Eğitim bünyesinde ki öğrencilerimizin okuma faaliyetlerinin takibinin yapılacağı bir web tabanlı yazılım ihtiyacı gün geçtikçe ortaya çıkmaktadır. Bu yazıda, ilköğretim düzeyinden başlamak üzere okuma becerilerinin takibine ve geliştirilmesine yardımcı olarak kullanılmak üzere okullarımızdaki kitap okuma etkinliklerini takip ve değerlendirilmesini yapmak, öğrencilerimizin okuma ve dil becerilerini arttırmaya yönelik web tabanlı bir sistem önerisi sunulmuştur.
Başlıklar AB-Bildiri
AB-KısaBildiri
E/M-öğrenme, uzaktan-eğitim, karma eğitim
Eğitim Teknolojileri ve Fatih Projesi
Eğitim Yönetimi ve Bilişim
Engelsiz Bilişim ve W3C Standartları
Dosya  
 

 

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2009 Zakon Group LLC