XV. Akademik Bilisim Konferansi

BaşlıkPerakende Sektörü Müşteri İlişkilerinde Sosyal Medya Kullanımı
ÖğrenciHayır
Yazar(lar) Yazar 1
Name: Tufan Baydemir
Org: OBASE Bilgisayar ve Danismanlik A.S.
Country: TR
E-mail: tufan.baydemir_AT_obase.com
Diğer Yazar(lar)Bulent.Dal_AT_obase.com
Anahtar KelimelerPerakende. Sosyal Medya, Sosyal CRM, Müşteri İlişkileri Yönetimi
ÖzetMüşteri İlişkileri Yönetiminde Perakende Sektörüne Özel Sosyal Medyanın Kullanımına Yönelik İş Modeli Günümüzde birçok şirket yanlış müşteri verileri üzerinden operasyon yürütmek zorunda kalırken Facebook vb. Sosyal mecralar geleneksel CRM?i, Sosyal CRM?e taşımak adına önemli bir misyon üstlenmiş bulunuyor. Geleneksel CRM sistemlerinde müşteri segmentasyonu kısıtlı ölçüde yapılabiliyorken, müşterinin istediği değil şirketin satmak istediği satılmaktadır. Müşteriye en iyi hizmeti sunabilmenin yolu ne istediklerini anlamaktan geçerken, Sosyal CRM bize müşterinin ne istediğini gerçekçi bir şekilde kendi ağzından dinlememizi sağlamaktadır. Sosyal CRM ile veritabanı sürekli müşteri ve potansiyel müşteriler tarafından güncellenmektedir. Kişiler kendileri hakkında temel demografik bilgi vermenin yanı sıra lokasyon, yaş, ne yemekten hoşlandıkları, nasıl dinlendikleri, nerede yedikleri, nerede tatilde olduklarını yayınlamakta, görüntüleri paylaşmaktadırlar.Bu bilgiler aktif ve potansiyel müşteri kitlelerini anlamak için altın değerindedir. Bu makalede perakende sektöründe Müşteri İlişkileri Yönetiminde Sosyal Medya verilerinden hangi şekilde istifade edilebileceğine yönelik bir iş modeli anlatılmaktadır.
Başlıklar AB-Bildiri
Sosyal Ağlar ve İş Dünyası
Dosya  
 

 

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2009 Zakon Group LLC