XVII. Akademik Bilisim Konferansi

BaşlıkOnline Ölçme ve Değerlendirme, Bireye Uyarlanmış Testlerde İmkanlar, Ufuklar.
ÖğrenciHayır
Yazar(lar) Yazar 1
Name: Murat Akyıldız
Org: Anadolu Üniversitesi
Country: TR
E-mail: muratakyildiz_AT_anadolu.edu.tr
Anahtar KelimelerOnline Ölçme, Bireye Uyarlanmış Testler,
ÖzetGiderek belirli bir anda ve yerde gerçekleşme zorunluluğundan kurtulan eğitim süreci, bu süreç sonundaki kazanımların da belirli bir anda ölçülmesi mecburiyetinden kurtulmayı zorunlu kılmaya başlamıştır. Eğitim süreci sonunda, sınavların online gerçekleştirilmesi işlemi uzun zamandır uygulanmaktadır. Bu işlemlerin bir kısmı, kâğıt kalem sınavını olduğu gibi bilgisayar ekranına yansıtmak şeklinde olurken bir kısmı ise sınavı alan her bireyin kendi yeteneğine (bilgi seviyesine) uygun soru ile karşılaşmasını sağlamak şeklinde olmaktadır. Bu ikinci yöntem bireye uyarlamış testler olarak bilinmektedir ve ülkemizin gündemine yakın zamanda girmesi beklenmektedir. Bireye uyarlanmış testler için akademik bilgi birikimi çok olmasına rağmen online test uygulamalarında bu bilgi birikiminin hepsinden yararlanılamadığı görülmektedir. Bireye uyarlanmış test uygulaması soru bankası oluşturulması, madde üretilmesi, sınav uygulaması, madde parametrelerinin ve boyutluluğunun kestirimi, puanların tahmini, yanlılık analizleri ve test uygulamarının eşitliğinin denetlenmesi gibi boyutlar içermektedir. Her boyut için yazılımlar bulunmasına rağmen bu boyutların tamamının bağlantılı olduğu bir platform ihtiyacı gündemdedir. Bu çalışmada tüm boyutların birbirleriyle organize olarak haberleşebildiği bir model önerisinde bulunulmaktadır.
Başlıklar AB-Bildiri
E/M-öğrenme, uzaktan-eğitim, karma eğitim
Dosya  
 

 

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2014 Zakon Group LLC