XVII. Akademik Bilisim Konferansi

BaşlıkGörme engelli bir öğrenenin uzaktan öğrenme serüveni: Öz deneyimsel bir anlati
ÖğrenciHayır
Yazar(lar) Yazar 1
Name: Süleyman ARI
Org: Anadolu Üniversitesi
Country:
E-mail: arisparadigm_AT_gmail.com
Anahtar KelimelerUzaktan egitim, görme engelli, fırsat eşitliği, özdeneyim, teknoloji
ÖzetEn yalin tanimiyla Uzaktan Egitim ogretenle ogrenenin ayni fiziksel ortami paylasmadigi egitim modeli olarak ifade edilebilir. Uzaktan Egitim bu anlamda teknoloji boyutuyla one cikmis bir modeldir. Uzaktan egitim sadece mekan ozgurlugu degil ayni zamanda zaman boyutu olarak da ogrenenle ogretene bir takim farkli ozgurlukler ve sorumluluklar getirmistir. Zaman ve mekan boyutlari da dahil Uzaktan Egitimin temel gerekcesi egitim firsati ve hakkini bireylere saglamaktir. Bu baglamda dezavantajli kisi ve gruplarin egitimden yararlanabilmesi icin uzaktan egitim muhtesem bir potansiyel sunmakta ve bu potansiyelle yeni gelismelerle celiskileri birlikte barindirmaktadir. Burada bir gorme engelli ogrenen olarak bu calismanin yazarinin uzaktan egitimle ogrenme deneyimlerinin bir resmi cizilerek kazanimlara ve firsatlara vurgu yapilirken yol uzerindeki bazi zorluklara onerilerde bulunulacaktir. Burada temel yontem olarak ozdeneyimsel (heuristic) metodik yaklasim temel alinarak elde edilen yorumlar sonucunda hem kurumlarin hem de baska gorme engelli kisilerin kullanabilecegi bazi cikarimlarda bulunulacaktir.
Başlıklar AB-Bildiri
E/M-öğrenme, uzaktan-eğitim, karma eğitim
Dosya  
 

 

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2014 Zakon Group LLC