18. Akademik Bilisim Konferansi

BaşlıkBir Üniversite Televizyonunda Üretilen Programların Youtube Verileri Üzerinden Değerlendirilmesi
ÖğrenciHayır
Yazar(lar) Yazar 1
Name: Çetin Ayvaz
Org: Ege Üniversitesi
Country: TR
E-mail: cetinayvaz_AT_gmail.com

Yazar 2
Name: Yiğit Açık
Org: Ege Üniversitesi
Country: TR
E-mail: yigit.acik_AT_ege.edu.tr

Yazar 3
Name: Levent Konuş
Org: Ege Üniversitesi
Country: TR
E-mail: levent.konus_AT_ege.edu.tr
Anahtar Kelimelerinternet yayıncılığı, yeni medya, üniversite televizyon yayıncılığı,
ÖzetKitle iletişim araçları arasından en önemlileri arasında yer alan televizyon, internet teknolojisinin gelişmesi doğrultusunda yeni iletişim olanaklarını ortaya çıkarmasıyla geleneksel medyadan yeni medyaya dönüşüm hızlanmıştır. Bu dönüşümde video paylaşım siteleri etkin bir konuma gelmiştir. Bu sitelerden en yaygın ve etkin olarak kullanılan Youtube bu çalışmada ele alacağımız Ege Üniversitesi Televizyonu’nun da izleyiciye ulaştığı platformlardan biridir. Haber ve program içeriklerinde bilgilendirme ve eğitim işlevi ön plana çıkan Ege Üniversitesi Televizyonu yayınlarını izleyiciye Youtube kanalı dışında 3 platform üzerinden daha ulaştırmaktadır. Üniversite hastanesi içerisinde kurulmuş olan head-end anten dağıtım sistemi, karasal anten VHF 11. kanal ve internette http://tv.ege.edu.tr/canliyayin adresinden canlı olarak yayınlara ulaşılabilmektedir. Tamamen gönüllülük esasına dayalı olarak program üreten akademisyen, personel ve öğrenciler toplam 26 program ile 722 bölüm gerçekleştirmişlerdir. Ticari amaçla yayın yapmayan ve reklam geliri olmayan bir üniversite televizyonunda klasik anlamda bir “reyting kaygısı” ndan öte bir üniversite televizyonunun yayıncılık formatına uygunluk, içerik çeşitliliği ve kalitesi, ulaştığı kitlenin değerlendirilmesi açısından izlenme oranları önemlidir. Yapılan çalışmada Ege Üniversitesi Televizyonu’nun Youtube kanalı üzerinden yayınlanan programların izlenme oranlarının analizi yapılarak özellikle günümüzde sayısal karasal yayına geçiş ve frekans planlaması sürecinde üniversite televizyonlarının yayınlarının bu ortamda yer alma şanslarının olmadığı düşünüldüğünde üniversite televizyonlarının bu platformu daha etkin kullanarak içerik üretiminde etkin ve yönlendirici olacağı düşünülmektedir.
Başlıklar Yeni Medya
Dosya  
 

 

Powered by OpenConf®
Copyright ©2002-2015 Zakon Group LLC