| 32 - Title | UZAKTAN ÖĞRETİMDE TÜMLEŞİK ÇÖZÜMLER |
| Authors | Orhan TORKUL, Sakarya Üniversitesi İbrahim Cuma Karadoğan, Sakarya Üniversitesi Yavuz Bayam, Sakarya Üniversitesi |
| PC Member | No |
| Contact person | Orhan TORKUL, torkul@sakarya.edu.tr, 0-264-3460329 |
| Main Fields | 15. Web Kurulu ve Yonetimi
|
| Other Main Fields | Distance Learning |
| Abstract + Keywords | Sakarya Üniversitesi Sakarya Meslek Yüksekokulu Bünyesinde 2001-2002 eğitim öğretim yılında başlatılan Bilgi Yönetimi Uzaktan Eğitim ve Bilgisayar Programcılığı Uzaktan Eğitim programları ile bu bölümlere kayıtlı olan öğrenciler, tamimiyle İnternet ortamı kullanılarak derslerini almaya başladılar. Çalışmamızda, İnternet Destekli Öğretimde teknik sorunların çözümü konusunda Sakarya Üniversitesi’nin tecrübeleri anlatılacaktır. Bahsi geçen uzaktan öğretim programlarında öğrenciler, 35 kişilik sanal sınıflara kaydedildiler. Her sanal sınıfa ait farklı bir forum ve sohbet ortamı, farklı bir e-posta grubu ve farklı bir e-mesaj panosu bulunmaktadır. Kayıtlı olan öğrencilerin derslerinin yayınının web üzerinden yapıldığı ve sanal sınıflarında bulunan arkadaşlarıyla ve o sınıfın ders sorumlusu ile etkileşim sağlandığı ortamlar oluşturulmuştur. Öğrenciler ders sorumlusu ve yardımcılarıyla iletişim kurup on-line olarak sohbet edebildikleri forum sayfaları bulunmaktadır. Bu forum sayfalarına öğrencilerin 7 gün 24 saat erişim işlemleri Sakarya Üniversitesi Enformatik Bölümü tarafından oluşturulan ve idare edilen erişim arabirimi tarafından sağlanmaktadır. Ayrıca yine Sakarya Üniversitesi Enformatik Bölümü’nün hazırladığı e-mesaj ortamına, öğrencilerin gönderdiği mesajların sınıflandırması yapılıp, ilgili öğretim üyelerinin bu mesajları değerlendirip yanıtlaması sağlanmaktadır. Yine sanal sınıflardaki öğrencilerin kendi sınıflarında kayıtlı bulunan öğrenci arkadaşlarının bilgilerine kullanıcı adı ve parola kullanarak erişebilme imkanı bulunmaktadır. |
| Remarks |
| CyberChair | Author: Richard van de Stadt (Borbala Online Conference Services) | Development supported by TRESE | Copyright © by University of Twente |