17 - Title | Uzaktan Eğitim'de Yahoo Platformu |
Authors | Kutlay Kağan Şanlı, SDÜ Teknik Eğitim Fakültesi - Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği Bölümü |
PC Member | No |
Contact person | Kutlay Kağan Şanlı, kutlayka@yahoo.com, 0246.211 13 45 |
Main Fields | 9. Uzaktan Egitim
10. Internet Destekli Egitim |
Other Main Fields | |
Abstract + Keywords | Uzaktan Eğitim'de Yahoo Platformu Kutlay Kağan Şanlı, kutlayka@yahoo.com SDÜ Teknik Eğitim Fakültesi - Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği Bölümü Web portalı Yahoo'nun Groups servisi, uzaktan eğitim platformu olarak kullanılabilmektedir. Varolan uzaktan eğitim platformları ile çoğu yönden benzerlikler göstermekte, bir kaç avantajı ve dezavantajı bulunmaktadır. En önemli üç avantajı, sitelerin içeriklerinin herkese açılabilmesi, üniversiteler arası ortak çalışmalarla bilgilerin bir site üzerinde birleştirilmesine imkân vermesi, her eğitimcinin ücretsiz olarak kendi sitesini açabilmesidir. Üniversite platformlarında, resmi formaliteler nedeniyle üniversiteler arası veya iş dünyasından katılımların olması zordur. Uzaktan eğitime başlamanın en büyük zorluğu olan, hazırlık aşamasının uzun sürmesi sorunu da yoktur. "uzaktanegitim.tk" adresinde, Yahoo platformunun kullanımını ve her türlü ayrıntısını anlatan, kendisi de bir uzaktan eğitim sitesi olan site hazırlandı. Yahoo platformu üzerinde açılmış olan 7-8 kadar siteye ve başka platformlardaki 10-15 kadar serbest erişimli siteye bağlantılar verildi. Google tarafından da kullanılan, Açık Dizin Projesi'nde, Eğitim kategorisinin altında Uzaktan Eğitim isimli bir kategori oluşturuldu. Bu kategoriye üniversitelerin sistemleri, ticari hizmet veren firmalar, ilgili devlet kuruluşları ve toplam 35 kadar olmak üzere ilgili diğer siteler kaydedildi. Bu kategori uzaktan eğitimcilerin birbirlerini tek bir nokta üzerinden bulabilmelerini sağlayacaktır. Anahtar kelimeler: uzaktan eğitim, eğitim grupları, yahoo groups, google açık dizin kategorisi |
Remarks |
CyberChair | Author: Richard van de Stadt (Borbala Online Conference Services) | Development supported by TRESE | Copyright © by University of Twente |