95 - Title | Eğitimde Ad-Hoc Ağlar ve Buluetooth Teknolojisi |
Authors | Radosveta Sokullu, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Engin Karatepe, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği |
PC Member | No |
Contact person | Radosveta Sokullu, rsokullu@bornova.ege.edu.tr, 0 232 388 60 24 |
Main Fields | 2. Kampus Bilgisayar Aglari
6. Universite Bilisim Sistemleri 9. Uzaktan Egitim 13. Yeni Teknolojiler |
Other Main Fields | |
Abstract + Keywords | EĞİTİMDE AD-HOC AĞLAR VE BLUETOOTH TEKNOLOJİSİ Özet: Günümüzde hızlı iletişim bağlantısı sağlayacak LAN alt yapısı olmayan üniversite veya yüksekokul hemen hemen yok gibidir. Bu alt yapıların çoğunda bağlantılar kablo ile sağlanmakta ve bağlantı yapılan bilgisayarlar, laboratuar, seminer salonları gibi sabit erişim noktalarında bulunmaktadır. WLAN teknolojisini kullanan üniversite sayısı ise oldukça az sayıdadır. Eğitim süreci yeni öğrenme ve öğretme metotları ile ortak çalışma çabaları ve ortak bilgi oluşturma metotlarına bağımlılığı daha da arttırmaktadır. Bu bilgi alışverişi ve dinamik bir yapı içindeki bağlantılar ad-hoc ağlar olarak bilinmektedir. Bluetooth scatternets’ lerin çok dinamik ve esnek yapısına sahip olmasından dolayı bize göre öğrenim sürecinin kalitesinin artmasına çok uygundur. Bluetooth teknolojisinin PAN’ ların kullanım alanlarının genişlemesini sağlayacak bir potansiyeli vardır. Düşük maliyeti ile de üniversitelerin LAN’ larının kurulmasını yaygınlaştıracaktır. Sadece maliyet açısından (alt yapının kurulumunda ve teknolojide düşük maliyet) değil belki de daha önemlisi uzun vadede eğitim süreci ve bilgi paylaşımında kalite açısından büyük avantajları görülecektir. Anahtar Kelimeler: Bluetooth, Ad-Hoc Ağlar |
Remarks | Bu makaleyi daha once submit ettik, fakat acrobat readera donusturdugumuzde turkce karakterlerin cikmadigini gorduk, bu yuzden yeniden gonderiyoruz. Bu durumdan ötürü özür dileriz. |
CyberChair | Author: Richard van de Stadt (Borbala Online Conference Services) | Development supported by TRESE | Copyright © by University of Twente |