| Başlık | Temel Bilimler ve Mühendislik Eğitiminde Programlama Dili Olarak Python |
| Öğrenci | Hayır |
| Yazar(lar) |
Yazar 1 Name: Berkin Malkoç Org: İTÜ Fizik Müh. Bölümü Country: TR E-mail: malkocb_AT_itu.edu.tr |
| Diğer Yazar(lar) | malkocb_AT_gmail.com |
| Anahtar Kelimeler | Sayısal ve Sembolik Hesaplama, Bilimsel Hesaplama, Bilim, Mühendislik, Lisans Öğretimi, Programlama Dili, Python |
| Özet | Donanımsal ve yazılımsal gelişmelere koşut olarak, mühendislik ve temel bilim çalışmalarında bilgisayar kullanımı çok yaygınlaşmış; bu durum ilgili üniversite müfredatlarına da yansımıştır. Bu bildiride, mühendislik ve temel bilim öğrencilerine verilen programlama eğitiminde programlama dili olarak Python dilinin tercih edilmesinin getirileri ve faydaları karşılaştırılmalı bir şekilde özetlenmeye çalışılacaktır. Lisans öğretimi odaklı bu karşılaştırma, düşük düzeyli ve derlenen diller (C, Fortran, vs.), yüksek düzeyli ve yorumlanan diller (Perl, Ruby, vs.) ve de özelleşmiş hesaplama ortamları (Matlab, Mahematica, vs.) ile yapılacak; Python?ın bilim ve mühendislik hesaplama eğitiminin her türlü ihtiyacı için kapsamlı ve pratik bir çözüm olduğu gösterilmeye çalışılacaktır. Ayrıca, Python dilinin bazı kütüphane ve araçlarının programlama öğretimine faydasının dışında, kişinin uzmanlaştığı alanda daha derin bir kavrayış geliştirmesine katkısına örneklerle kısaca değinilecektir. |
| Başlıklar |
Açık Kaynak Ders Araçları Temel Bilimlerde Bilişim Yazılım Geliştirme Ortamları |
| Dosya |
|