Başlık | Açık Kaynak Kodlu 3 Boyutlu Oyun Uygulamaları |
Öğrenci | Hayır |
Yazar(lar) |
Yazar 1 Name: Devkan Kaleci Org: İnönü Üniversitesi Country: TR E-mail: devkan_AT_inonu.edu.tr Yazar 2 Name: Hasan Kıran Org: İnönü Üniversitesi Country: TR E-mail: hasankiran_AT_e-mail.com.tr Yazar 3 Name: Serkan Dinçer Org: Çukurova Üniversitesi Country: TR E-mail: dincerserkan_AT_cu.edu.tr |
Diğer Yazar(lar) | devkankaleci_AT_gmail.com |
Anahtar Kelimeler | 3D Modelleme, Açık Kaynak Kod, 3D Oyun Motoru |
Özet | Teknolojinin gelişimine paralel olarak ilerleme gösteren 3 boyutlu modelleme, gerçeğe benzer görüntüler yaratmak olarak tanımlanır. Bu nokta, bilgisayar oyunları, teknolojinin eğlence alanında en yaygın kullanım alanlarının başında gelmektedir. Bilgisayar oyunları, bilgisayarı eğlence ve eğitim ortamı haline getiren bilgisayar yazılımlarıdır. Günümüz oyun tasarımı ve bilgisayar teknolojisi iç içe geçmiştir. Bilgisayar teknolojisi geliştikçe daha kaliteli oyunlar üretilmekte, oyunlar geliştirildikçe ise, yeni ve gelişmiş donanımlara olan ihtiyaçlar ortaya çıkmaktadır ve oluşan bu ihtiyaçlar mevcut bilgisayar teknolojisinin geliştirilmesinin önünü açmaktadır. Günümüzde bilgisayar oyunları, sinema ve müzik gibi endüstri haline gelmiş ve bütçeleri milyon dolarlarla ifade edilmeye başlanmıştır. Bu konuda faaliyet gösteren birçok ticari firma kendi oyun motorlarının üretmekte ve çoğu zaman sadece kendi ürettikleri oyunlarda kullanmaktadırlar. Diğer taraftan açık kaynak kodlu oyun motorları yardımı ile bu tür konulara ilgi duyan yazılımcılar hiçbir ücret ödemeden kendi oyun geliştirme ortamını oluşturabilmektedirler. Bu çalışmada 3 boyutlu açık kaynak kodlu oyun motorları hakkında detaylı bilgiler verilerek, uygulama amaçlarına uygun oyun motoru seçimi için teknik ve yöntemler sunulmuştur. |
Başlıklar | İnşaat Bilişimi, Kent Bilgi Sistemleri |
Dosya | |