Başlık | İlköğretim için bir Online Sınav Sistemi Önerisi |
Öğrenci | Hayır |
Yazar(lar) |
Yazar 1 Name: Mustafa KUMALAR Org: Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Country: TR E-mail: mkumalar_AT_meb.gov.tr Yazar 2 Name: Metin PÜRTAŞ Org: Eskişehir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Country: TR E-mail: mpurtas_AT_meb.gov.tr |
Diğer Yazar(lar) | mustafakumalar_AT_gmail.com, 05056797993 |
Anahtar Kelimeler | E-sınav, Uzaktan Sınav, Uzaktan Eğitim, Öz Değerlendirme |
Özet | İlköğretim öğrencilerinin web ortamında kendilerini değerlendirmesi ve eksiklerinin giderilmesine yönelik bir çalışma Uzaktan eğitim dünyadaki ulusların eğitim sistemlerinde var olan örgün ve yaygın eğitim sistemlerinin her seviyesinde (ilkokuldan üniversiteye kadar) kullanılmaktadır [1]. Türkiye?de yükseköğretim bazında uzaktan eğitim ve uzaktan sınav sistemi kullanılırken şimdiye kadar Milli Eğitim Bakanlığı ilköğretim öğrencilerine yönelik uzaktan sınav sistemi geliştirilip uygulamamıştır. Çalışmanın amacı, öğrencilerin performanslarını eğitim programlarının kazanımları doğrultusunda güvenilir ve objektif biçimde ölçmek, öğrencilerin kazanımlara ilişkin öğrenme eksiklerini belirlemek ve gerekli önlemlerin alınmasını sağlamaktır. Öğrencilerin öğrenme eksikliklerini belirleyerek, başarı düzeylerini takip etmesi ve kendilerini değerlendirmelerini geliştirebilmektir. Kısacası yenilenen öğretim programları doğrultusunda sonuca dayalı ölçme yerine süreci de değerlendiren ölçme değerlendirme anlayışını yerleştirebilmektir. |
Başlıklar | E-öğrenme, uzaktan-eğitim, karma eğitim |
Dosya | |