Başlık | Sanal Öğrenme Çevrelerinin Etkinliği: Bir Yeniden Gözden Geçirilme |
Öğrenci | Hayır |
Yazar(lar) |
Yazar 1 Name: Esra KÖYLÜOĞLU Org: Çukurova Üniversitesi Country: TR E-mail: esrakoyluoglu_AT_hotmail.com |
Diğer Yazar(lar) | esrakoyluoglu_AT_hotmail.com |
Anahtar Kelimeler | Sanal gerçeklik, etkileşimli öğrenme çevreleri, öğrenme ortamları |
Özet | Sanal Öğrenme Çevrelerinin Öğrencilerin Başarısına Etkisi: Deneysel Çalışmaların Yeniden Gözden Geçirilmesi (1999-2012) Bilgisayar ortamındaki iki ya da üç boyutlu resimlerin, animasyonların vb. eklentilerin teknolojik araçlarla kullanıcılara gerçeğe yakın bir ortam gibi sunulması olarak tanımlanan ve kullanıcıların bu nesnelerle etkileşimde bulunmasını sağlayan sanal gerçeklik uygulamaları, günümüzde bir çok alanda kullanılmaktadır. Geleneksel eğitim yaklaşımının yetersiz kaldığı noktalara ulaşabilmesi nedeniyle bu alanların başında eğitim teknolojileri gelmektedir. Yapılan incelemeler sonucunda, sanal gerçeklik (virtual reality) ya da ikinci yaşam (secound life) olarak güncel bir yere sahip olan bu öğrenme çevreleri ile ilgili literatürde birçok çalışmaya ulaşılmıştır. Bu çalışma sanal öğrenme çevreleri ile ilgili yapılan deneysel çalışmaların öğrenme üzerine etkisini araştıran, Mikropoulos ve Natsis (2011) tarafından 1999-2009 yılları arasındaki deneysel çalışmaları inceleyen araştırmanın devamı niteliğindedir. Bu amaçla çalışmaya Mikropoulos ve Natsis (2011) tarafından incelenen yıl aralığına ek olarak 2010-2012 zaman aralığı da çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırmaya ERIC, JSTOR, PapersFirst, IEEE, WilsonWeb, Elsevier, InformaWorld, Mary Ann Liebert, SpringerLink, Wiley Interscience dizinlerindeki sanal öğrenme çevrelerini deneysel olarak inceleyen makaleler dahil edilerek sanal öğrenme çevrelerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi incelenmiştir. |
Başlıklar |
Arttırılmış Gerçeklik (Augmneted Reality) E-öğrenme, uzaktan-eğitim, karma eğitim Eğitim Teknolojileri ve Fatih Projesi |
Dosya |
![]() |