Başlık | Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir MYO Deneyimi |
Öğrenci | Hayır |
Yazar(lar) |
Yazar 1 Name: Abdullah Toğay Org: Gazi Üniversitesi, Endüstriyel Teknoloji Eğitimi Bölümü Country: TR E-mail: atogay_AT_gazi.edu.tr Yazar 2 Name: Tunç Erdal Akdur Org: MEB Yenilik ve Eğitim teknolojileri Genel Müdürlüğü Country: TR E-mail: tuncakdur_AT_meb.gov.tr Yazar 3 Name: İbrahim Cihan Yetişken Org: Gazi Üniversitesi, Ankara Meslek Yüksek Okulu Bilgisayar Teknolojileri Bölümü Country: TR E-mail: cyetisken_AT_gazi.edu.tr Yazar 4 Name: Arzu Bilici Org: MEB Yenilik ve Eğitim teknolojileri Genel Müdürlüğü Country: TR E-mail: arzubilici_AT_meb.gov.tr |
Diğer Yazar(lar) | tuncakdur_AT_meb.gov.tr |
Anahtar Kelimeler | Sosyal Medya, Sosyal Ağ Siteleri, Facebook, Google+, Dijital Öğrenme Topluluğu. |
Özet | Sosyal medya araçlarının eğitim süreçlerinin geliştirilmesine yönelik birçok özelliği bulunmaktadır. Sosyal medya eğitim süreçlerinde öğrenci ve öğretmenlerin iletişim becerilerini geliştirici, katılımı genişletici, akran desteğini güçlendirici ve işbirliğine dayalı öğrenmenin gerçekleşmesi amacıyla kullanılabilir. Sosyal medya ayrıca öğrenim ve öğretim süreçlerinin metin, video, ses, gibi materyallerle zenginleştirerek öğrencilerin öğrenme sürecini desteklenmesi ve öğretmenin öğretim ve değerlendirme sürecine destek olması gibi imkânları da sağlamaktadır [3]. Bu araştırma ile Sosyal medya uygulamaları içerisinde öne çıkan örneklerin değerlendirilmesi amacıyla sosyal ağ araçları üzerinden hareketle üniversite düzeyindeki eğitim süreçlerinde sosyal medyanın kullanımının etkililiği ve faydalınabilirliğinin tespiti amaçlanmıştır. Bu çerçevede Gazi Üniversitesi, Ankara Meslek Yüksek Okulunda öğrenim gören 60 öğrenciye bir dönem boyunca ders öğrenim süreçlerinde aktif olarak sosyal medya ortamlı öğrenim desteği sağlanarak bu desteğin etkilerine ilişkin öğrenci görüşlerine dayalı olarak değerlendirme yapılmıştır. Bu amaçla, sosyal medyanın öğrenim ve öğretim süreçlerine etkisini belirleme amaçlı hazırlanan bir anket uygulanmış verilen cevapların istatistik analizi yapılarak, ortaya çıkan bulgular yorumlanmıştır. Bu araştırma sonucunda sosyal medya ile eğitim süreçlerinin desteklenmesinin öğrenci öğrenmelerinde etkili olduğu, öğrenme süreçlerini kolaylaştırdığı ve eğitim süreçlerini geliştirdiği tespit edilmiştir. |
Başlıklar |
Yeni Medya Sosyal Ağlar ve Eğitim |
Dosya |
![]() |