Kurs Başlığı : 3 Boyutlu Programlama Temelleri
Eğitmenler :
Alper Tekinalp - alper.tekinalp@gmail.com
Engin Manap - enginmanap@gmail.com
Mesutcan Kurt - mesutcank@gmail.com
Amaç:
3 Boyutlu programlamanın matematiksel temellerini ve modern yöntemlerini öğrenmek.
Başvuru Şartları:
Katılımcılardan kişisel dizüstü bilgisayarlarını getirmeleri beklenmektedir.
C programlama diline hakim olmak
Örnek uygulamalarda dil olarak C++ kullanılacaktır
Matris, Vektör, Trigonometri bilgilerine hakim olmak
Örnek olarak kaynak kodları bu adresde bulunan uygulamayı derlemiş olmak. Çalışan uygulamanın bir ekran görüntüsünü, Eğitmenlere göndermiş olmak.
Uygulama Ubuntu 14.04 üzerinde gcc kullanılarak derlenecek şekilde sunulmaktadır, ancak işletim sistemi ve derleyici konusunda bir sınırlama yoktur
Katılımcıların derlemeyi yaptıkları dizüstü bilgisayarlarını aynı uygulamayı derleyebilir halde eğitimlere getirmeleri beklenmektedir.
Kursa en çok 40 katılımcı kabul edilecektir. Eğer şartları sağlayan katılımcı sayısı daha fazla olursa, katılımcılar yapılacak anket ile belirlenecektir.
Kurs sırasında projeksiyon, tahta/tahta kalemi kullanılacaktır.
Kurs İçeriği
Giriş
- OpenGL Nedir?
- Vektör Matematiği
- Grafikler ve Render işlemi
- 3 Boyutlu Uzay
Merhaba Üçgen
- Kullanılan çatılar
- Görüntülemenin parçaları
- Modern 3D Veri Akışı
- Shader Oluşturma
Renkler
- Vertex Özellikleri
- Fragment Özellikleri
Konumlandırma
- Vertex'leri hareket ettirmek
- Çoklu shader kullanımı
- Shaderların performansları hakkında
Nesneler
- Sanal Dünya
- Perspektif Yansıtma
- Lineer Cebir kullanarak Perspektif işlemleri
- Nesne derinliği
- Boyutlandırma
- Döndürme
- Hareket Ettirme