Başlık | ‘Açıklık’ Temelli Sürdürülebilir Bir Ekosistemde Üniversitelerin Yeri |
Öğrenci | Hayır |
Yazar(lar) |
Yazar 1 Name: Fulya Sarı Org: Öğrenen Okul Country: TR E-mail: fulsari_AT_gmail.com |
Anahtar Kelimeler | açık ve özgür öğrenim materyalleri, üniversitede 'açıklık' sorunsalı, açık ve özgür öğrenim ekosistemi |
Özet | Bu bildiride kapsanacak ve irdelenecek konular: - Açık ve özgür yazılım geliştirme ortamlarının ortaya çıkışıyla gündeme gelen ‘açık ve özgür öğrenim materyalleri’ hareketi ve uygulamalarının tarihsel gelişimi, ayırdedici özellikleri ve diğer online ve uzaktan öğrenim ortamlarından (MOOC lar vs.) farkı , ayrışan özellikleri - Üniversitelerin tarihsel ve günümüze dek yansıyan rolleri - Üniversitelerin ‘Açıklık’ karşısındaki tutumları ve ‘tehdit algısı’ yaratabilecek sorunsallar - Süreçlerde aşılması gereken kavramsal ve felsefi eşikler - Dünyadan ve ülkemizden örnek uygulamalar, yaklaşımlar ve aktörleriyle kritik karar noktaları - ‘Açıklık’ üzerine inşa edilmiş sürdürülebilir bir ekosistemde üniversitelerin yeri ne olabilir? |
Başlıklar |
AB-Bildiri Acik Ders Malzemeleri ve MOOC Açık Erişim, Bilgiye Erişim ve İfade Özgürlüğü E/M-öğrenme, uzaktan-eğitim, karma eğitim Özgür Yazılım, Açık Kaynak, e-devlet ve e-türkiye Ulusal, Kurumsal ve Kampus Ağları |
Dosya | |