Paper 122

Generated: Sun Jan 16 13:29:19 2005

prev (121) overview next (123)

122 - TitleE-Imza ve E-Donusum Baglaminda Universitelerin Konumu Nedir?
AuthorsFeyza (Taskazan) ERYOL, ODTU Bilgi Islem Dairesi
PC MemberNo
Contact personFeyza (Taskazan) Eryol, taskazan__at__metu.edu.tr, 03122103315
Main Fields
Other Main FieldsE-imza Kullanimi
E-Donusum Projeleri

Abstract + Keywords15.01.2004 tarih ve 5070 sayili Elektronik Imza Kanunu ile birlikte ülkemizin gündemine oturan E-imza kavrami,her geçen gün önemini daha çok hissettirmeye baslamistir. Kanunun yanimlanmasindan itibaren, E-imza konusundaki uygulamalar ve E-Donusum projeleri hem akademik dünyada hem de bilisim dünyasinda genis yer tutmaktadir.
E-imza, her kurumda oldugu gibi universiteler icin de hem bilisim guvenligi hem de diger kurumlarla iletisim icin buyuk onem asimaktadir. Isin temelinde universite icerisinde bulunan her bir bireyin bir e-imza sertifikasina sahip olmasi gerekmektedir. Bu e-imza sertifikalarinin, olusturulmasi, guvenli saklanabilmesi ve yonetilebilmesi icin sertifika hizmet saglayicisi niteliginde bir birime ve sahiplerinin bu sertifikalari guvenli bir bicimde tasiyabilmeleri icin guvenli yazilimsal ya da donanimsal cozumlere ihtiyac duyulmaktadir. 06.09.2004 tarih ve 25575 sayili Resmi Gazetede yayimlanan 2004/21 sayili "Kamu Sertifikikasyon Merkesi Olusturulmasi Hakkinda Basbakanlik Genelgesi"' de kamu kuruluslarinin sertifika hizmet saglayiciligi gorevi TUBITAK-UEKAE'ye verilmistir. Ancak, bu genelge sadece kamu personelini kapsamaktadir. Universitelerimiz dusunuldugu zaman, universitede kamu personelinin yanisira ogrencilerimizde bulunmaktadir.

Bu sunumda Kanun ve Geneldeki kavramlar ve universitelerin e-imza uygulamalari ve e-donusum projelerindeki yeri ve konu ile ilgili yapilan arastirmalar ve calismalar anlatilacaktir.
RemarksBu bir sunum olabilecegi gibi, coklu katilim ile bir tartisma ortami da olabilir.

prev (121) overview next (123)

CyberChair Author: Richard van de Stadt  (Borbala Online Conference Services) Development supported by TRESE Copyright © by University of Twente